Το Κολέγιο «ΔΕΛΑΣΑΛ», μετά την επιτυχημένη έγκριση της αίτησής του, επιδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+, προκειμένου εννέα εκπαιδευτικοί, από όλες τις σχολικές βαθμίδες, να ταξιδέψουν σε διάφορες χώρες του εξωτερικού, με στόχο να επιμορφωθούν στη χρήση νέων τεχνολογιών στην τάξη και ειδικότερα στη χρήση των tablets.
Οι εκπαιδευτικοί μας θα συμμετάσχουν σε προγράμματα επιμόρφωσης και απόκτησης εργασιακής εμπειρίας. Στα προγράμματα αυτά αναπτύσσονται δεξιότητες διδασκαλίας στη χρήση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας, μέσω στρατηγικών συμπράξεων μεταξύ εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και οργανώσεων για την ενίσχυση της ποιότητας και της καινοτομίας. Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα αναφέρεται στη διδακτική αξιοποίηση των tablet στην τάξη και περιλαμβάνει δύο φάσεις: α) τη συμμετοχή εκπαιδευτικών σε παρακολούθηση σεμιναρίων στην αγγλική γλώσσα για τη χρήση των tablet στη διδασκαλία, γενικά, στη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας και στη διδασκαλία των θετικών και τεχνολογικών μαθημάτων, από φορέα του εξωτερικού και β) την επιτόπια παρακολούθηση εργασίας σε εκπαιδευτικά ιδρύματα της Μ. Βρετανίας.
Το Κολέγιό μας έχει εντάξει πιλοτικά τη διδασκαλία με τη χρήση των tablet από την περσινή σχολική χρονιά στη Γεωγραφία της Α’ Γυμνασίου με τη μέθοδο 1-1 (Bring Your Own Device) και φέτος στην Δ’ Δημοτικού. Έχουν αποκτηθεί tablet για τους εκπαιδευτικούς και συσκευές προβολής για tablet στον διαδραστικό πίνακα.
Ήδη, από 11 έως 18 Οκτωβρίου 2015, δύο εκπαιδευτικοί μας, η κ. Αριστέα Νάστου από το Δημοτικό και ο κ. Αναστάσιος Παπαϊωάννου από το Γυμνάσιο-Λύκειο παρακολούθησαν επιμορφωτικά σεμινάρια για τη χρήση των tablet στην εκπαιδευτική διαδικασία όλων των μαθημάτων και για τα μαθήματα θετικών επιστημών STEM (Science-Technology-Engineering-Mathematics), αντίστοιχα. Επισκέφθηκαν, η μεν πρώτη το Πόρτο της Πορτογαλίας και ο δε δεύτερος το Ταλίν της Εσθονίας, στο πλαίσιο της επιμόρφωσης από τον φινλανδικό οργανισμό Euneos. Επέστρεψαν με τις καλύτερες εντυπώσεις, τόσο από το περιεχόμενο του προγράμματος όσο και από τον τρόπο διδασκαλίας των επιμορφωτών.
Η κ. Κατερίνα Τζέκου, εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας του Δημοτικού, παρακολούθησε στο Λίβερπουλ της Μ. Βρετανίας επταήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο για την αξιοποίηση των tablets στη διδασκαλία των αγγλικών. Ασχολήθηκε με τη χρήση εφαρμογών (applications), τα οποία υποστηρίζουν τη συνεργατική γραφή, τη δημιουργία ψηφιακών ιστοριών, τις παρουσιάσεις, την αξιολόγηση κ.ά. Μέσω παραδειγμάτων αναδείχθηκαν οι καλύτερες πρακτικές για εκπαιδευτικούς και μαθητές, καθώς και η υπεύθυνη και ασφαλής χρήση αυτών των συσκευών.
Η κ. Νατάσα Ιωαννίδου, φιλόλογος του Γυμνασίου-Λυκείου και ο κ. Χάρης Μαυρίδης, δάσκαλος, υποδιευθυντής του Δημοτικού, παρακολούθησαν αντίστοιχο πρόγραμμα επιμόρφωσης στη Βαρκελώνη της Ισπανίας για τη χρήση των tablets γενικά στην εκπαίδευση. Ενδεικτικά αντικείμενα του σεμιναρίου ήταν η δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού (κείμενο, video, e-books, θεματικοί χάρτες κ.ά.), η παραγωγή κατάλληλων σχεδίων μαθήματος, καθώς και η χρήση των tablets σε παρουσιάσεις και στην αξιολόγηση.
Ο κ. Ντιγκμπασάνης Γεώργιος, εκπαιδευτικός Φυσικών Επιστημών του Γυμνασίου-Λυκείου, επισκέφθηκε το Πανεπιστήμιο του Hull της Μ. Βρετανίας με αντικείμενο τη χρήση των tablets στην εκπαίδευση. Είχε συναντήσεις με καθηγητές του Παιδαγωγικού Τμήματος και επιμορφωτές εκπαιδευτικών και παρακολούθησε ως παρατηρητής μαθήματα σε φοιτητές του πανεπιστημίου και σεμινάρια σε υποψήφιους και εν ενεργεία εκπαιδευτικούς. Επίσης, παρουσίασε στο εκπαιδευτικό προσωπικό του πανεπιστημίου πώς χρησιμοποιεί τα tablets στην τάξη. Τέλος, επισκέφθηκε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για ανταλλαγή απόψεων με διευθυντές και εκπαιδευτικούς και παρατήρηση μαθημάτων που γίνονται με tablets.
Ο βιολόγος του Γυμνασίου–Λυκείου κ. Δημήτριος Καρατζάς και ο δάσκαλος κ. Χαράλαμπος Τραπεζανλίδης παρακολούθησαν στο Ταλίν της Εσθονίας επταήμερο σεμινάριο για τη χρήση των tablets στη διδασκαλία των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών. Ενδεικτικά, ασχολήθηκαν με διάφορες εφαρμογές που υποστηρίζουν τη βιωματική μάθηση, την αυτοαξιολόγηση και την «παιχνιδοποίηση». Επίσης, επιμορφώθηκαν στη δημιουργία σχεδίων μαθήματος, στη δημιουργία αλληλεπιδραστικού πολυμεσικού υλικού και στην ορθή και ασφαλή χρήση των tablets.
Ελληνογαλλικό Κολέγιο
"ΔΕΛΑΣΑΛ"
Τ.Θ. 6,57010 Πεύκα
Θεσσαλονίκη
Τηλ: 2310 633333
Fax: 2310 673348
email: info@delasalle.gr